Larian Studios geeft uitgebreide update over ontwikkeling Divinity: Original Sin II

archief
Rohald De Bruyne op 20 januari 2020
Larian Studios geeft uitgebreide update over ontwikkeling Divinity: Original Sin II

Larian Studios geeft in een Kickstarter update onthullende informatie over gamefunctionaliteiten die Divinity: Original Sin II krijgt in de releaseversie. Lokale mutliplayer, ondersteund door split-screen, en controller support zijn aan de orde. Ook wordt er gesproken over het craften van spells en runes.

Via maandelijkse Kickstarter updates geeft Larian Studios ons iedere maand meer informatie over Divinity: Original Sin II. In de video van deze update wordt duidelijk dat de laatste hand aan de game, die in september uitkomt, wordt gelegd. Zo is er nu een ragdoll-systeem ontworpen voor dynamische overlijdensanimaties en ondersteunt de pc-versie van de game volledig controllers.

Het spotlicht van de update wordt gedeeld door de nieuwe mechanic om nieuwe spells te maken en het maken van runes. Het maken van nieuwe spells is het combineren van een elemental spellbook en een non-elemental spellbook. Zo wordt een water spellbook en een necromancy spellbook samen het Blood Rain spellbook, waardoor het letterlijk bloed regent. Er zijn nog veel meer combinaties mogelijk, die uiteraard nog geheim gehouden worden.

Runes zijn, zoals we gewend zijn van andere games, magische stenen die je wapen, of armor, beter maken door het toevoegen van een extra eigenschap. Fire runes zorgen bijvoorbeeld voor extra vuur damage. Kleine runes kunnen gemaakt worden en twee kleine runes kunnen gecombineerd worden tot een medium rune. Deze medium runes versterken het effect van de kleine runes.

In het verleden ging de maandelijkse Kickstarter update altijd gepaard met een maandelijkse game patch, waardoor de spelers van de early access de updates al kunnen spelen. Dit is deze maand echter niet het geval. In verband met de voorbereidingen voor de release in september is Larian Studios druk bezig met het afronden van de game.