Watch Dogs 2 wordt geoptimaliseerd voor AMD GPU’s

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Watch Dogs 2 wordt geoptimaliseerd voor AMD GPU’s

Nu het hoge woord eruit is dat Ubisoft druk bezig is met Watch Dogs 2, de sequel op het gemengd ontvangen Watch Dogs, worden de eerste details omtrent de game ook gedeeld. Volgens een medewerker van hardware-ontwikkelaar AMD zal de game gebruik gaan maken van DirectX 12, maar ook geoptimaliseerd zijn voor de grafische chips van AMD.

De mededeling van deze ontwikkeling werd de wereld in geholpen door Roy Tailor, die het nieuws via Twitter wereldkundig maakte.

Met dit nieuws wordt duidelijk dat Ubisoft daarmee een behoorlijke ommezwaai maakt, gezien de eerste Watch Dogs nVidia’s Gameworks benutte, iets wat volgens sommigen wel eens voor problemen zorgde. Volgens mensen van AMD zou Gameworks er zelfs voor zorgen dat de game slecht presteerde op AMD videokaarten, iets wat nVidia overigens altijd heeft ontkend. Ook de aantijging dat ontwikkelaars die gebruikmaakten van Gameworks geen suggesties voor verbetering van AMD mochten aannemen, werd tegengesproken.

Het is tot op heden nog niet bekend wat voor verbeteringen, en in welke graad, deze veranderingen in de ontwikkeling van de game gaan bieden. Ubisoft heeft namelijk nog geen screenshots of gameplay van de game, waarvan wel wordt gezegd dat deze zich in San Francisco gaat afspelen, vrijgegeven.