Ubisoft voert Reverse Friendly Fire voor Rainbow Six Siege door

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Ubisoft voert Reverse Friendly Fire voor Rainbow Six Siege door

Na de feature eerder al te hebben aangekondigd, heeft Ubisoft nu Reverse Friendly Fire voor Rainbow Six Siege officieel aangezet. Daarmee bestraft de uitgever gamers die meerdere malen hun teamgenoten schade aandoen of ronduit team killen. De functie was eerder al actief op testservers van de game.

Middels een video laat Ubisoft weten dat de anti-griefing feature voor Rainbow Six Siege nu live staat. Met Reverse Friendly Fire probeert de uitgever te voorkomen dat spelers onnodig schade aanrichten bij hun teamgenoten, van het onzorgvuldig omgaan met gadgets tot het neerschieten van je teamgenoten. Wanneer spelers schade aanrichten bij hun eigen team, krijgen ze nu een waarschuwing. Bij een team kill zal de omgekomen speler de vraag krijgen of de kill bedoeld of onbedoeld was. Geeft deze aan dat er opzet in het spel was, dan zal alle toekomstige schade aan teamgenoten gedurende de match direct worden teruggekaatst naar de speler.

Hoewel Ubisoft het probleem van overmatig team killen probeert te verhelpen, zijn fans van de game sceptisch over de update. Zij zijn bang dat het probleem alsnog niet wordt verholpen wanneer een heel team het op een enkele speler heeft gemunt. Spelers zouden dan om beurt alsnog kunnen team killen om de andere persoon dwars te zitten.