The Legend of Zelda neemt 40% Switch-geheugen in beslag

archief
Jessica de Haan op 20 januari 2020
The Legend of Zelda neemt 40% Switch-geheugen in beslag

Gisteren was een feestdag voor Nintendo-fans. Nintendo onthulde informatie over de Switch, waaronder de games die al in de planning staan. Een daarvan, die al wat langer bekend was, was The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Wat uit gegevens blijkt, is dat deze game 13.4GB in beslag zou kunnen nemen op de Switch. De Switch heeft echter maar 32GB geheugen, wat dus kan betekenen dat de titel 40% van het geheugen opneemt.

Op de Switch moeten de games deze 32GB aan geheugen delen met onder andere het besturingssysteem en andere applicaties, net als de Wii U. Daarnaast geeft Gamereactor aan dat de discs van de games alleen gelezen kunnen worden, niet herschreven. Dit betekent dat spelers de 32GB ruimte moeten gebruiken voor de opslag van al hun data. Aangezien alleen al de nieuwe Zelda-game 13.4GB opneemt, zullen velen gebruik willen maken van externe geheugens.

Gelukkig is hier ook al nieuws over. Zo ondersteunt de console bijvoorbeeld microSD-kaarten van 256GB, waarmee je even vooruit kunt. De Switch kan zelfs kaarten van 2TB gebruiken, al bestaan deze momenteel niet. De USB-ports kunnen na de launch nog niet gebruikt worden voor externe harde schijven. Dit is in verband met het feit dat de Switch een handheld moet voorstellen en dus mobiel moet blijven. Een externe harde schijf belemmert dit.

Het is echter nog niet duidelijk of de games net als met de PlayStation 4 en Xbox One compleet geïnstalleerd moeten worden of niet. Uiteindelijk zou het dus kunnen dat je het geheugen alleen voor het opslaan van je data nodig hebt. In dat geval zou je nog niet aan extra opslagopties moeten denken.