Square Enix ziet omzet en winst stijgen

archief
Kevin Rombouts op 20 januari 2020
Square Enix ziet omzet en winst stijgen

De omzet en winst van de Japanse uitgever Square Enix zitten in de lift. Dit maakte het bedrijf vandaag bekend in de presentatie van de halfjaarlijkse cijfers, van de periode die eindigde op 30 september. De uitgever zag de omzet met ruim 18% stijgen in vergelijking tot het jaar daarvoor.

In het eerste halfjaar van het financiële boekjaar 2016 zag de uitgever haar omzet stijgen naar 86,4 miljoen Yen. Dit is een stijging van 18,1 procent in vergelijking tot de 73,1 miljoen Yen in dezelfde periode in 2014. Het netto inkomen van de uitgever lag op 7,3 miljard Yen, in vergelijking tot de 5,7 miljard Yen het jaar daarvoor.

Vooral de gaming-divisie van Square Enix, beter bekend als de Digital Entertainment-divisie, zorgde voor het merendeel aan omzet. Deze divisie zorgde voor een omzet van 60,2 miljoen Yen, een stijging 16,4 miljoen Yen ten opzichte van het voorgaande jaar. Games die het goed deden voor de uitgever zal menig westerling vrij onbekend voorkomen: Sengoku Ixa, Dragon Quest Monsters Super Light, Schoolgirl Strikers, Final Fantasy Record Keeper en Kai-ri-Sei Million Arthur deden het goed.

Ook MMO’s Final Fantasy XIV en Dragon Quest X deden goede zaken voor de uitgever. Toch was het niet allemaal goed nieuws: de verkopen uit de resterende catalogus van de uitgever vielen tegen. Het tweede halfjaar belooft nog veel voor de uitgever, met veel westerse titels op de planning zoals Just Cause 3, Rise of the Tomb Raider, Hitman en Deus Ex: Mankind Divided.