Square Enix verwacht hogere omzet

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Square Enix verwacht hogere omzet

Square Enix verbreekt de trend van uitgevers die hun verwachte inkomsten omlaag stellen door hun verwachte inkomsten juist te verhogen dankzij de verkoop van onder andere Thief en Tomb Raider die “gunstiger” uitviel dan verwacht.

Wanneer je gewend bent om te schrijven dat bedrijven verlies lijden en hun verwachte inkomsten naar beneden moeten bijstellen, is het opvallend om te zien dat Square Enix blijkbaar zulke goede zaken heeft gedaan, dat ze meer inkomsten denken te krijgen dan oorspronkelijk gedacht. Square Enix ging uit dat ze het afgelopen fiscaal jaar een omzet zouden halen van ruim €1,1 miljard euro. Dat is nu bijgesteld naar ruim €1,3 miljard euro. Games zoals Dragon Quest: Monsters Super Light, Thief en Tomb Raider: Definitive Edition verkochten allemaal boven verwachtingen.

Dit is zeker vreemd als je nagaat dat we het over hetzelfde bedrijf hebben wat vorig jaar nog onder vuur kwam te liggen omdat het claimde dat de verkoop van succesvolle titels nog steeds teleurstelde. Hoewel titels zoals Hitman goed verkochten, was het met name Tomb Raider die de kroon spande. In een paar maanden tijd wist de reboot meer dan vijf miljoen exemplaren te verkopen, maar ondanks de hoge aantallen was Square Enix teleurgesteld en beschouwde de verkoop als een flop.