Rocket League cross-play party-systeem uitgesteld naar 2019

archief
Jordy Verlé op 20 januari 2020
Rocket League cross-play party-systeem uitgesteld naar 2019

Rocket League heeft dit jaar cross-platform play gekregen, maar niet zonder enkele gebreken. Spelers kunnen namelijk niet samen in een party belanden wanneer deze op verschillende platformen spelen. Dat probleem zou opgelost worden met RocketID, een systeem dat toelaat om spelers op verschillende platformen te verbinden met elkaar. Ondanks de belofte dat het systeem dit jaar nog zou verschijnen, moet de ontwikkelaar de spelers teleurstellen.

In de meest recente Rocket League road map blog post liet men weten dat RocketID uitgesteld is naar begin 2019. Ondanks het teleurstellende bericht had men wel nog enkele hoopvolle zaken te vermelden. Door Sony’s recente aankondigingen omtrent cross-platform play kan er gewerkt worden aan extra veranderingen om RocketID klaar te stomen op alle platformen als ze daar de toestemming voor krijgen. Bovendien belooft de ontwikkelaar hard te werken aan het systeem zodat het zo afgewerkt mogelijk zal verschijnen.

Ook voor Xbox One X-spelers was er goed nieuws. Deze kunnen namelijk verbeterde ondersteuning verwachten bij de volgende update die gepland staat voor een release in december.