game nieuws Log in

In zijn Global Game Jam keynote-video spoorde de voormalig Lead Designer van Naughty Dog, Richard Lemarchand, indie-ontwikkelaars aan dat ze risico’s moeten nemen, experimentele games moeten uitbrengen en niet bang moeten zijn om fouten te maken.

“Elk jaar komen er geweldige games uit bij de Global Game Jam, maar de meesten zijn variaties op oudere games of bekende genres. Daar is niets mis mee, maar als je mijn uitdaging aangaat stem je er mee in een risico te nemen dit weekend door wat wij een ‘experimentele game’ noemen te maken, een spel dat iets compleet nieuws doet, in een stijl die we nog nooit gezien hebben of met een technologie die volledig uniek is”, aldus Lemarchand.

Hij gelooft dat experimenteel gamedesign aan de voet staat van wat games zo tof maakt. Als voorbeeld noemde hij The Graveyard van Tale of Tales als inspiratiebron voor een passage uit Uncharted 2: Amongst Thieves. Hij voegde toe dat alle grote gamedesigners bijvoorbeeld kijken naar de experimentele games bij IndieCade, IGF en GDC’s Experimental Gameplay Workshop. “Mijn laatste tip voor jullie vandaag is dat jullie niet bang moeten zijn om te falen. Zelfs als deze game niet uitpakt zoals jullie voor ogen hadden, garandeer ik dat het jullie iets leert over het maken van games en de volgende keer dat jullie een spel creëren zal de kans groter zijn dat jullie waarlijk iets briljants neerzetten”.




Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *