game nieuws Log in

Red Dead Redemption 2

Co-director Rob Nelson heeft in een interview met een Spaanse website meer details naar buiten gebracht rondom Red Dead Redemption 2. 

Nelson maakte onder andere bekend dat de vijanden in de game in slow motion dood neervallen met als gedachte dat de spelers elke kogel moeten kunnen voelen. Naast deze filmische stijl geeft Nelson ook aan dat de scènes de consistente ervaring helpen opbouwen. De animaties zijn tijdens de gameplay in missies of free roam hetzelfde, wat meer binding met de personages moet geven.

Rockstar Games heeft de gun play zo realistisch en authentiek mogelijk proberen te maken. De wapenkeuze past geheel in de stijl van de game. Nelson geeft aan dat de wapens verschillend moeten zijn, zodat spelers een eigen voorkeur krijgen. De revolvers in Red Dead Redemption 2 kunnen al hun kogels in een keer afvuren en enkele wapens kunnen tijdens het herladen gewoon door blijven schieten.

Tot slot heeft de co-director ook info gegeven over de open wereld. Deze verandert op basis van acties die de spelers uitvoert. Zo wordt de fauna beïnvloedt als er een lijk in het gebied blijft liggen. Als dit lijk in een stad ligt, dan kan de bevolking bang worden of gebeuren er andere dingen. Welke dingen dit zijn wilde de co-director niet verklappen.

Red Dead Redemption 2 wordt vanaf 26 oktober verwacht voor PlayStation 4 en Xbox One.


Bron:

Tags:

Lees verder:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *