game nieuws Log in

Dankzij een nieuwe aanpak in gameplay zal Castlevania: Lords of Shadow 2 meer aanvoelen als de klassieke Metroidvania-stijl die de fans zijn gewend sinds het baanbrekende Symphony of the Night. Volgens de producent van de game was dit echter geen bewuste keuze.

In een interview heeft Dave Cox, de producent van de aankomende Castlevania, verteld dat de game meer nadruk zal leggen op exploratie. De gebieden waarin de speler zich zal bevinden zijn weidser, het camerasysteem is aangepast en de wereld is groter dan voorheen; zelfs te vergelijken met een open world-game.

“Wanneer men spreekt over open world-games, denkt men al gelijk aan games zoals GTA. Maar zo zou ik het niet willen noemen. Het is meer zoals een Zelda-game. Het begint klein terwijl de speler word begeleid door het verhaal. Wanneer de speler meer van de wereld ontdekt, hoe grootser het wordt, met meer dingen om te ontdekken en te ondernemen. Het gaat langzaamaan; we zullen de speler niet zomaar in New York gooien en hem het zelf uit laten zoeken.”

Hij maakte echter wel nadrukkelijk duidelijk dat ze niet teruggaan naar de Metroidvania-stijl, maar dat het toeval is dat het er zo veel op lijkt.

“We hebben het niet gemodelleerd naar games zoals Symphony of the Night, want er is nog steeds verschil. We wilden de speler de kans geven om dingen te ontdekken en hun eigen plan laten trekken. Wanneer men zegt dat het lijkt op de oude stijl, kan ik dat wel begrijpen. Er zitten elementen in die overeenkomen, al is het maar bij toeval.”

Castlevania: Lords of Shadow 2 is het derde en laatste deel in de Lords of Shadow-serie. De game is op 28 februari verkrijgbaar voor PC, Xbox 360 en PS3.




Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *