Housemarque gaat Unreal Engine 4 gebruiken

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Housemarque gaat Unreal Engine 4 gebruiken

Finse ontwikkelaar Housemarque heeft bekend gemaakt dat ze vanaf heden gebruik gaan maken van Unreal Engine 4 voor hun nieuwe games. Eén daarvan gaat binnenkort aangekondigd worden.

Het is voor het eerst in 22 jaar dat Housemarque een game gaat maken met een engine die ze niet zelf ontwikkeld hebben.  De directeur van Housemarque, Ilari Kuittinen, zegt dat Unreal Engine 4 het bedrijf in staat stelt om prototypes sneller te maken. Daarnaast is het goed mogelijk om de engine aan te passen, zodat ze nog steeds eigen technologie kunnen toevoegen aan de nieuwe games.

“Throughout our 22 years, Housemarque has taken pride in building our own proprietary technology to build the games that we want to play. – Ilari Kuittinen

Met Unreal Engine 4 wil Housemarque een ander soort games maken dan waar de studio nu bekend om staat. Je kunt Housemarque onder andere kennen van de geprezen arcade shooters Super Stardust HD en Resogun. Eerder dit jaar bracht Housemarque nog twee games exclusief voor de PlayStation 4 uit, Nex Machina en Matterfall.