game nieuws Log in

Game director van Fallout 4, Todd Howard, vindt dat de graphics van Fallout 3 te deprimerend waren. De graphics in Fallout 4 zullen daarom iets meer kleur en variatie kennen.

In een panelpresentatie op de E3 heeft Todd Howard het belang van graphics besproken in games. Volgens hem zijn ze uiterst belangrijk voor een game zoals Fallout, waar het de bedoeling is dat je je in de game kunt verliezen. Door foutjes te maken of door een lelijke presentatie te hebben, kan de illusie verbroken worden en zal de speler er minder van genieten.

“Als we een wereld creëren die niet alleen meer details heeft, maar ook meer dynamische details heeft die we in de gaten kunnen houden en veel sneller kunnen laden, zul je sneller geloven dat dit een echte wereld is. De graphics doen er toe als je wil dat de speler in de wereld wordt gezogen.”

Howard ging verder en legde uit dat spelers niet hoeven te verwachten dat de grafische stijl verwant zal zijn aan die in Fallout 3. Die wereld kende veel vernietigde gebouwen en een lelijk-groene tint.

“Wanneer mensen de kapotte wereld van Fallout 3 gewend zijn en dan de wereld van Fallout 4 zien, zal het mooier en kleurrijker overkomen. In Fallout 3 leek bijna alles op elkaar. Als je dat voor een lange tijd speelde, kon het nogal deprimerend zijn. Niet dat alles in Fallout 4 mooi en vrolijk is; er zullen genoeg duistere plekken te vinden zijn en met name de plek waar de bom is gevallen, zal alles behalve kleurrijk zijn.”

Op dit nieuws zijn de reacties wisselend. Veel mensen verwelkomen een wat uitgebreider kleurenpalet terwijl anderen vinden dat een post-apocalyptische wereld juist depressief hoort te zijn.



Bron:

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *