game nieuws Log in

Patrick Söderlund | EA | Pixel Vault

Als het aan Patrick Söderlund van EA ligt gaat de uitgever het portfolio uitbreiden met een hoop nieuwe IP’s, daarbij ook denkende aan wat grote actiegames. Hoewel EA absoluut geen kleine jongen in de industrie is, erkent Söderlund dat EA een gebrek aan games als GTA, Assassin’s Creed en de Batman Arkham-serie heeft.

In een interview met IGN gaf Söderlund aan in te zien dat actiegames een behoorlijk segment bestrijkt, een segment waar EA nog niet voldoende in heeft geïnvesteerd. Als het aan hem ligt gaat EA zich dan ook wat meer die kant op sturen, om zo mee te kunnen draaien tussen de uitgevers die inmiddels aardig wat successen hebben gehad in dit segment.

“Als je kijkt naar het grootste segment in de industrie, actiegames, dan hebben we die niet veel. EA staat niet bekend om grote actiegames zoals Assassin’s Creed of GTA of Batman of dat soort erg grote games. De strategische richting die we nu gekozen hebben is ons portfolio meer uitbreiden in dat segment, om te zien wat we gamers kunnen brengen wat nog niet eerder gedaan is.”

Söderlund werd gevraagd of hij daarmee doelde op open world-games, waarmee gedoeld wordt op het project waar Motive, de studio van voormalig Ubisoft-medewerker Jade Raymond, intussen mee aan de slag is.

“Misschien, ik zeg niet dat we GTA achterna gaan door 50 miljoen units te verkopen, al zouden we dat natuurlijk graag willen! Wat ik wel wil zeggen is dat we dat soort grote AAA-titels willen gaan doen. Ik denk dat als we dat willen doen, we de juiste mensen nodig hebben.

Je hebt leiderschap en mensen nodig die dat eerder gedaan hebben en er succesvol in zijn geweest in het verleden. Dat, gecombineerd met de ambitie om te investeren in nieuwe IP’s. Dat willen we. We zijn vandaag de dag al behoorlijk bezig met nieuwe IP maar willen er meer geld in inversteren.”

Een van die nieuwe IP waar Söderlund het over heeft is een nog onbekend project waar Jade Raymonds Motive nu dus mee bezig is, een project waar nog weinig over losgelaten is, behalve dat het in Söderlunds visie van grote actiegames past.

“Ze wilde iets nieuws proberen. Ze wilde actiegames produceren en wij wilden juist die richting op… het kwam een soort van samen, daarom hebben we het gedaan.”



Bron:

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *