Log in

Patrick Söderlund | EA | Pixel Vault

Electronic Arts had in 2017 niet het beste jaar door een hoop controverse rondom de loot boxes in onder andere Star Wars Battlefront 2. Patrick Söderlund, nu chief design officer bij EA, wil een zelfde situatie voorkomen en belooft dat EA het “beter zal doen” in aankomende games.

In een gesprek met The Verge geeft Söderlund aan dat de tactiek om in iedere game loot boxes te stoppen “impact heeft gehad op EA als een bedrijf en op het management”. De uitgever wil dan ook dezelfde fouten voorkomen in aankomende titels als Battlefield en Anthem.

We have taken significant steps as a company to review and understand the mechanics around monetization, loot boxes, and other things in our games before they go to market. For games that come next, for Battlefield or for Anthem, players have made it very clear that we can’t afford to make similar mistakes. And we won’t.

Volgens Söderlund was het idee achter de loot boxes in Star Wars Battlefront 2 dat er meer spelers zouden blijven terugkeren na de release. Dat pakte echter totaal niet uit voor de uitgever hoe ze hadden verwacht:

And like a lot of other games on the market, to be able to afford to do that we had an idea of getting returns from that.

But at the same time, we got it wrong. And as a result, we had to take very quick and drastic actions to turn everything off, and we’ve since worked and redesigned the progression system. People seem to appreciate what we’ve done, players are coming back, and we’re seeing stronger engagement numbers. People seem to think that for the most part, we got it right…we’ll have to be very cautious with what this means for future products.

Of Söderlund zich ook echt aan zijn beloftes kan houden, zullen we later dit jaar zien bij titels zoals de nieuwe Battlefield, die EA waarschijnlijk tijdens de E3 officieel zal onthullen.


Bron:

Tags:

Lees verder:

1 reactie

Geef een reactie