EA kondigt Project Atlas aan

archief
Rohald De Bruyne op 20 januari 2020
EA kondigt Project Atlas aan

Sinds een paar jaar heeft EA een indieplatform, waarmee indie-ontwikkelaars kans kunnen maken op financiële ondersteuning van de uitgever. Nu blijkt dat EA zijn aanbod groter wil maken en maakt het de Frostbite Engine verkrijgbaar via Project Atlas.

In een blogpost op Medium heeft de CTO van EA, Ken Moss, de ontwikkeling van Project Atlas aangekondigd. Project Atlas moet fungeren als een platform voor game-ontwikkelaars die gebruik willen maken van de Frostbite Engine. De service moet de ontwikkelaars in staat stellen om hun “dromen en wensen” waar te maken als het op game-ontwikkeling aankomt, aldus Moss. Daarnaast is dit project bedoeld voor de kleinere ontwikkelaars die niet de tijd en/of middelen hebben om zelf een engine te ontwikkelen. Uiteindelijk moet Project Atlas ook de mogelijkheid geven om gebruik te maken van reeds ontwikkelde software, zoals AI, het ontwikkelen van NPC’s en het hosten van online functionaliteiten. Wanneer we dit allemaal mogen verwachten, is echter nog niet bekend.

De Frostbite Engine kennen we natuurlijk van games als Fifa 19, Battlefield 5 en Star Wars Battlefront 2. Vanuit deze ervaring weten we dat de engines in staat zijn om prachtige vistas en geluiden op je beeld te toveren. De vraag is nog maar of dit ook haalbaar gaat zijn voor de doelgroep waarvoor Project Atlas bedoeld is.