game nieuws Log in

EA is van plan een actiegame te maken vergelijkbaar met Assassin’s Creed in grootte. De onlangs aangenomen Jade Raymond en haar studio Motive Studios zijn ermee bezig.

Het is een genre waar EA naar eigen zeggen nog nooit echt in heeft gewerkt: het actie-genre. Volgens CFO Blake Jorgenson van EA is dat raar, aangezien het één van de grootste genres is in gaming en dat betekent dat daar winst te halen is. Daarom is Jade Raymond (niet lang geleden overgekomen vanuit Ubisoft) samen met haar studio Motive Studios aan het werk gezet om een game in dat genre te gaan maken. Jade Raymond stond aan de wieg van Assassin’s Creed, dus moet een soortgelijke game een koud kunstje zijn voor haar.

“We hebben nog nooit echt in het grootste genre van gaming gewerkt, en dat is het actie-genre. De games zoals Assassin’s Creed; games die meer open-world zijn, singleplayer tegen multiplayer. We hebben Jade Raymond onlangs aangenomen die verantwoordelijk was voor de Assassin’s Creed-franchise voor Ubisoft. Zij leek ons de perfecte kandidaat om een dergelijke actiegame voor ons te maken, dankzij een studio die we aan het maken zijn in Montréal.”

Jade Raymond is momenteel bezig met een tot nu toe onbekende Star Wars-game. Die game wordt gemaakt door Dead Space-studio Visceral Games. Er was al bekend dat Raymond bezig zou zijn met een gloednieuwe IP voor EA, dus lijkt het nu duidelijk wat dat nieuwe project gaat zijn.



Bron:

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *