game nieuws Log in

RiME | Pixel Vault

Notice: Trying to get property of non-object in /home/pixelvau/public_html/wp-includes/class-wp-query.php on line 2888

Mensen uitdagen de DRM-beveiliging van een game te kraken, het blijft een gevaarlijke uitspraak. Zo blijkt ook nu weer, want enkele dagen na de uitdaging hebben crackers de beveiliging rondom RiME gekraakt.

Enkele dagen geleden kondigde ontwikkelaar Tequila Works een uitdaging aan voor krakers wereldwijd: wanneer ze de Denuvo-beveiliging voor RiME zouden kraken, zou de studio de beveiliging weghalen. Ondertussen is dat gelukt en dus ligt het spreekwoordelijke balletje bij de ontwikkelaar om hun gedeelte van de belofte op te houden.

De crack voor de game is afkomstig van Skidrow, een groep bekend om hun vele cracks. Baldman, een lid van de groep, publiceerde vandaag de workaround voor de titel. Ondanks dat het geen zuivere praktijken zijn, blijken er in dit geval positieve bijkomstigheden te zijn aan de hack, aldus Baldman:

De game zal veel beter draaien zonder dat enorme gedrocht genaamd Denuvo. In RiME is dat lelijke monster helemaal losgeslagen: driehonderdduizend calls naar ‘triggers’ wanneer de game start of een save game wordt geladen. Mocht je jezelf afvragen waarom de laadtijden in de game zo ontzettend lang zijn: dit is je antwoord.

Volgens Baldman pingt de game meerdere keren per seconde de servers van Denuvo om te kijken of de software legaal is. Hierdoor zou de game stukken langzamer worden, iets waar veel gamers over klagen sinds de release van de titel.

Producent van de titel, Cory Bradly, stelt dat Denuvo maar een kleine impact heeft op de prestaties van de titel. Of de studio nu de daad bij het woord voegt en de DRM-beveiliging weghaalt, is nog maar afwachten.



Bron:

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *