game nieuws Log in

Middle-earth: Shadow of Mordor | Pixel Vault

Veel gamers stonden verrast te kijken toen de laatste Lord of the Rings videogame, Middle Earth: Shadow of Mordor, niet de naam van de bekende franchise zou gebruiken. In een interview legde lead designer Bob Roberts uit dat dit een heel bewuste keuze is geweest.

Volgens Roberts wilde het team bij Warner Bros. Interactive de game niet te veel associëren met de filmreeks omdat het een volledig andere verhaallijn betreft: “Een van de dingen die we vanaf het begin af aan al wilden doen was het niet maken van een filmgame, niet telkens dezelfde gebeurtenissen te gebruiken. In wezen wilden we dus proberen de beste game mogelijk te maken en duidelijk te maken dat dit z’n eigen franchise is, met z’n eigen verhaallijn, z’n eigen ervaringen. We zijn niet zomaar weer een film aan het volgen”.

Het verhaal van Lord of the Rings is vaak verteld, ook in videogames. Shadow of Mordor vertelt een compleet nieuw verhaal dat zich afspeelt voor de bekende trilogie en dus volledig nieuw is in het universum van schrijver J.R.R. Tolkien. Roberts: “Ik denk dat het geven van z’n eigen naam helpt om de game te onderscheiden. Als dit je beginpunt is voor Lord of the Rings, als je nooit de boeken gelezen hebt of de films gezien hebt, dan is dat logisch. Het zal mogelijk zijn hier te beginnen. Daarna, hopelijk, zullen alle bekende werelden meer gaan bieden voor je”. Roberts meldde ook dat de reactie van fans zal bepalen welke richting de gamereeks op zal gaan. Hij kon niets zeggen over een vervolg maar zei wel dat er plannen waren voor DLC. “Naast wat we nog gaan doen voor deze game moeten we ons eerst focussen, geconcentreerd blijven op deze titel”, aldus Roberts.



Bron:

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *