game nieuws Log in

IndieCator

De redactie is dagelijks opzoek naar de tofste indies en onze indiecators zijn daarom perfect om nog onbekende, nieuwe games te ontdekken. We checken kleine en grote projecten van vaak nog onbekende ontwikkelaars en kijken of de game potentie heeft.



Dead Cells

Motion Twin bracht in mei 2017 Dead Cells uit als een early access titel op Steam. In die periode kwamen er veel early access titels uit waarvan de vraag was of hun ambitieuze plannen ooit de full release gingen behalen. Gedreven door succes en veel bekijks op platformen zoals Twitch wordt nu de complete titel uitgebracht. Tijd om Dead Cells stevig in handen te nemen!…

  • 0

HexTrains

Een tower defense game gecombineerd met puzzelelementen. Dat is precies waar HexTrains voor staat. Met zijn innovatieve leveldesign hoopt Stephan Weiß zich te onderscheiden van andere tower defense games. Wij gingen kijken of hij hierin geslaagd is.…

  • 1

Into the Breach

Met eigen ogen zie je hoe voor je neus een kolencentrale wordt verscheurd door een reusachtig insect. Met flatgebouw-formaat kwamen ze uit de grond gekropen en verslonden stuk voor stuk jouw collega’s. Het maakte hun niet uit dat zij in een met titanium bewapende mech zaten. Dit was slechts een blik om te openen. Deze wereld lijkt verloren, maar gelukkig zijn hier nog genoeg van in het multiversum. Is dit een nieuwe actie blockbuster? Nee, dit is Into the Breach.…

  • 0

Ash of Gods: Redemption

De Reaping is begonnen… en daarom gingen wij al even aan de slag met Ash of Gods: Redemption om het ultieme kwaad aan de tand te voelen. De donkere game van AurumDust moet het RPG-genre met de visuele roman verenigen en ons later dit jaar een bijzonder avontuur voorschotelen. Wij keken of ze met Ash of Gods op het juiste pad zitten. …

  • 0

They Are Billions

Een RTS met een zombie-apocalypse als thema is een fijne afwisseling op de gebruikelijke first- en third-person games, alleen al om het feit dat je op een veiligere afstand zit van de hersenloze monsters. In They Are Billions ga je inderdaad niet schrikken van een zombiehoofd dat opeens in het midden van je scherm opduikt, maar dat maakt de game niet minder angstaanjagend. …

  • 0

AER Memories of Old

Transformeer in een vogel en verken talloze eilanden in het luchtruim van AER Memories of Old. In deze nieuwe wereld stap je in de voetsporen van Auk, een meisje dat begint aan haar pelgrimstocht langs oude tempels en ruïnes. Samen moet je uitzoeken wat er in het verleden is gebeurd en waar de goden uit die tijd zijn gebleven.…

  • 0

Pylon: Rogue

De afgelopen jaren zijn roguelike games een onmiskenbaar fenomeen in de gamesindustrie. Hoewel ontwikkelaars van alle kanten gebruik lijken te maken van het roguelike concept wordt de markt voornamelijk bezet door kleine indie studio’s. Via het simpele doch succesvolle format kunnen ontwikkelaars complexe verhalen vertellen en unieke gamemechanics introduceren. Rohald gaat vandaag onderzoeken of we Pylon: Rogue ook kunnen wegschrijven als een succesverhaal.…

  • 0

Epic Tavern

Voor een groep avonturiers is er natuurlijk maar één plaats voor het verzamelen van informatie, het ontfutselen van geruchten en het beginnen van quests. Je raadt het al: de herberg. Voor de meeste helden is dit een plaats om eens in de zoveel tijd langs te gaan om werk te vinden, maar hoe zit die herberg zelf eigenlijk in elkaar? Hoe krijg je de sterkste en meest gevreesde Mages en Barbarians voor jou aan het werk om zelf Gold te verdienen? Dat zijn de vragen die gesteld worden in het spel Epic Tavern van Hyperkinetic Studios.…

  • 0

Ruiner

De wereld is aan het veranderen. Dat zien we iedere dag keer op keer weer. We raken steeds meer verzonken in onze sociale media en onze status in de wereld. Wat zou er gebeuren als we hier nog verder in doorslaan en alles nog maar om die vijf seconden in de spotlight draait? Die bizarre toekomst staat centraal in de razendsnelle top-down shooter Ruiner van het relatief onbekende Reikon Games.…

  • 0

Black Day

Er zijn maar weinig militairen die mogen bepalen welke uitrusting ze meenemen, naar welk gebied ze uitgezonden worden en zeker welke missies ze wel of niet aannemen. In Black Day kan dat allemaal wel, maar of oorlogje voeren daarmee echt leuker wordt is de vraag.…

  • 0

Moons of Madness

Wat begint als een simpele verkenningsmissie op Mars loopt uit op een nachtmerrie-achtige trip door je eigen herinneringen. Kun je de persoon aan de andere kant van je portofoon wel vertrouwen? Kun je je eigen zintuigen überhaupt vertrouwen? In Moons of Madness verlies je al heel snel uit het oog wat echt is en wat niet. Tim ging op gamescom langs bij Rock Pocket Games om zijn zenuwen te testen.…

  • 0

Trailmakers

Vrijwel iedereen moet het volgende scenario bekend voorkomen: je bouwt een zo stevig mogelijk wagentje van LEGO. Vervolgens geef je het ding een zet van de tafel af, om te kijken of hij de val overleeft. Of je rijdt hem zo hard mogelijk tegen de wagen van je broertje of zusje aan om te kijken welke wagen sterker is. Meestal is er nog wel wat te verbeteren aan je karretje, dus ga je weer aan de slag. Ditzelfde principe ligt aan de basis van Trailmakers. Tim ging tijdens gamescom langs bij ontwikkelaar Plan of Attack om de game te checken.…

  • 0

Foxhole

Na een half uur schietend in een greppel te hebben gelegen, heeft onze kant eindelijk The Spine te pakken. Toch klinkt er geen gejuich of geklap, want we weten allemaal dat het echte werk nu pas begint: het werk der logistiek.…

  • 0

Masquerada: Song and Shadow

Masquerada: Song and Shadows begon in 2010 als een Kickstarter-project van Witching Hour Studios en kwam in september 2016 uit op pc. Nu, ruim een jaar later, komt de game uit op PlayStation 4. De trailers laten een mysterieus verhaal met tactische combat zien, maar kan de game deze claims waarmaken?…

  • 0
Pagina 1 van 3123