Assassin’s Creed: Unity belooft technische doorbraken

archief
Pixel Vault op 20 januari 2020
Assassin’s Creed: Unity belooft technische doorbraken

Ubisoft steekt het niet onder stoelen of banken: de nieuwe Assassin’s Creed is op en top next-gen. Ze kunnen niet wachten om te laten zien wat de sterkere hardware het team in staat heeft gesteld om mooier en beter te maken dan in voorgaande titels.

Assassin’s Creed: Unity komt er bijna aan en het team erachter verteld maar wat graag over hoe de game er grafisch op vooruit is gegaan. Ze zeggen zelfs dat de game een technisch mijlpaal wordt omdat er grafische doorbraken zijn gemaakt. Jeffrey Spicer, character en effect production manager bij Ubisoft legt uit wat er nieuw is.

“Het is 1790: een tijd waarin hygiene niet voorop stond en zo’n beetje alles vies was. Het was belangrijk voor ons om dat goed weer te geven in de game. De krachtigere hardware stelt ons in staat om de wereld te verrijken met meer effecten waardoor de wereld meer tot leven komt.”.

Het team wil dat de NPC’s die je als speler ontmoet en waarmee je omgaat niet meer gezien worden als wegwerpobjecten, of NPC’s die er alleen maar zijn om je een opdracht te geven. Dankzij verbeteringen in de modellen hoopt men dat de NPC’s menselijker overkomen dan voorheen.

“Unity zal het grootste aantal (verschillende) mensen tegelijkertijd op het scherm toveren. We hebben doorbraken gemaakt dankzij facial scanning, skin shaders, eye wetness: het komt allemaal samen zodat de NPC’s geloofwaardig en realistisch overkomen. Ook kleding is verbeterd. Alle kleding heeft gewicht gekregen en afhankelijk van het stof, is de kleding lichter of zwaarder. Het geeft het idee dat het ook leeft en reageert zoals het in het echt zou reageren”.