Framerate-problemen Dark Souls III worden opgelost met patch

archief
Jessica de Haan op 20 januari 2020
Framerate-problemen Dark Souls III worden opgelost met patch

Binnenkort komt de Ringed City-DLC voor Dark Souls III uit, waarvoor FromSoftware aanstaande vrijdag alvast een patch uitbrengt. Naast de benodigde systeem-updates komt de patch met een paar andere verbeteringen. Zo wordt bijvoorbeeld een hogere framerate voor de PlayStation 4 Pro aangehouden als een van de vele punten die aandacht krijgen.

Naast framerate-verbeteringen en voorbereidingen voor de DLC zijn er ook nog andere toevoegingen aan Dark Souls III. In de Undead Match-modus kunnen spelers straks uit twee nieuwe maps kiezen, namelijk Dragon Ruins en Grand Roof. Daarnaast krijgen spelers de mogelijkheid om vrienden in teams op te delen tijdens deze PvP-wedstrijden. Met behulp van wachtwoorden kunnen spelers na de update namelijk teams gaan aanwijzen.

Verder zijn verschillende problemen, zoals de lange wachttijden om terug te keren naar je eigen wereld na een online-sessie, verbeterd. Het vechtsysteem lijkt echter de meeste aanpassingen te krijgen. Bepaalde handelingen zullen na de patch minder zwaar zijn om uit te voeren of juist een groter effect hebben. Uiteindelijk lijkt het er vooral op dat personages die gebruikmaken van zwaardere uitrustingen baat hebben bij deze update, doordat wapenrusting hierna meer bescherming biedt en juist minder weegt.

De patch komt vrijdag beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One en Steam. Op de consoles is de patch vanaf 03:00 uur te downloaden. Vanaf 10:00 uur kunnen ook de spelers op pc het downloaden.