game nieuws Log in

Pixel Papers | Pixel Vault

Wanneer is ‘Pro’ nu echt pro?

De R is in de maand en dus is het najaar echt begonnen. Dat betekent voor ons geeks natuurlijk volop drukte met de start van een nieuw televisieseizoen, tal van nieuwe games en een stortvloed aan gadgets. Zo zien we deze week in de Pixel Papers meer over de nieuwe iPhones, de ontwikkeling van Gears 5 en een gezellig interview met Bungie’s Luke Smith. We beginnen echter met een minder gezellig verhaal…

Het internet wordt volgeschreven met mooie artikelen over games, gear en culture. Het is eigenlijk niet meer bij te houden en daarom doen wij dat voor je! Elke zondag zetten wij de beste artikelen uit de internationale pers voor je op een rij. Dus zet een kopje koffie en ga er lekker voor zitten.


‘Come on, don’t be a little bitch.’

Zoals we ondertussen mogen verwachten van Jason Schreier, komt de Kotaku-journalist ook deze week weer met een diepgaand verhaal over de donkere kant van de gamesindustrie. Ditmaal gaat het over Nicalis, een indie-uitgever die in de loop der jaren een gemengde reputatie heeft opgebouwd. Hoewel de uitgever verantwoordelijk was voor succesvolle ports van onder andere Cave Story en Binding of Isaac, blijkt Nicalis en vooral oprichter Tyrone Rodriguez afspraken niet na te komen, medewerkers uit te buiten en regelmatig racistische opmerkingen op de werkvloer te maken.

Je leest het hier: Inside The Ghosting, Racism, And Exploitation At Game Publisher Nicalis


What does it even mean for a phone to be ‘pro’?

Met de deze week aangekondigde iPhone 11 Pro, heeft Apple voor het eerst een ‘pro’-product in het smartphone-aanbod zitten. De Amerikaanse gigant is echter niet de eerste met een pro-telefoon: onder andere OnePlus, Xiaomi en Huawei gingen Apple al voor. Maar wat betekent de pro-toevoeging aan de naam? Zijn dit echt toestellen voor professionals, zoals bij computerhardware vaak wel het geval is, of is dit enkel een manier om een beter toestel aan te duiden en de prijzen op te schroeven?

Je leest het hier: With the iPhone 11 Pro, what does it even mean for a phone to be ‘pro’?


‘We put a line in the sand early on…’

Gears 5 is een prachtige game en een succesvolle evolutie voor de serie, waarbij de focus op persoonlijke verhalen de boventoon voert. Wie goed oplet bij het spelen van de titel, zal opmerken dat het merendeel van de game op 60 frames per seconde draait (met uitzondering van het verhaal op de originele Xbox One en One S). In een interview met Gamespot legt The Coalition’s Colin Penty uit wat daar voor nodig was.

Je leest het hier: Gears 5 Dev Refused To Compromise On 60FPS Frame Rate


‘If I died, would I be excited to put this on my tombstone?’

Eerder deze week was het precies vijf jaar geleden dat spelers voor het eerst hun opwachting als Guardians in de Destiny-serie konden maken. In een uitgebreid interview met Kinda Funny Games blikt Bungie’s Luke Smith terug op zijn werkzaamheden en de ontwikkeling die zowel de studio als de game heeft gemaakt in de afgelopen vijf jaar.

De hele video bekijk je hier: Destiny 2’s Luke Smith Interview – We Have Cool Friends



Meer weten:

Lees hier al het Gears 5 nieuws >>


Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *