game nieuws Log in

Achtergrond

Dagelijks komt er een wervelwind aan nieuws, reviews en trailers op ons af en daarom is het goed om af en toe een stapje terug te doen. In onze achtergronden proberen we de grote lijnen te schetsen van alle ontwikkelingen en dieper in te gaan op games, tech, films en alles daaromheen.



E32014 – EA geeft een kijkje achter de schermen

Na Microsoft’s presentatie was het de beurt aan EA om het E3-publiek toe te spreken. Tijdens de niet al te spectaculaire persconferentie heeft de beruchte uitgever en ontwikkelaar haar best gedaan de fans op het hart te drukken dat de speler de komende jaren centraal zal staan.…

  • 0

E32014 – Ubisoft speelt het vertrouwde nummertje

Ook dit jaar geven niet alleen Sony, Microsoft en Nintendo persconferenties (of dingen die daar op lijken) tijdens de E3, maar grijpen ook enkele uitgevers de gelegenheid aan om hun nieuwste games aan de wereld te laten zien. Ook Ubisoft ontbreekt dit jaar niet en dus kregen we onder een…

  • 0

E32014 – Microsoft richt zich enkel op de games

Het is de tweede week van juni en dat kan natuurlijk maar één ding betekenen: Los Angeles stroomt vol met de belangrijkste figuren uit de gamesindustrie om een verschijning te maken tijdens de E3. Dit jaar verandert er weinig en dus begint deze week vol games, trailers en “gameplay demo’s”…

  • 0

GC Replay – Week 23

De week loopt op zijn einde en dankzij een combinatie van geweldig weer en Pinkpop is het rustig op de straten. Het ideale moment dus om even terug te blikken op de afgelopen week met een verse GC Replay. Deze week blikken Tristan, Mick en Kevin terug op het nieuws…

  • 0

Street Fighter: Assassin’s Fist – Laat het verleden achter zich

Wie herinnert zich Street Fighter: The Movie nog? De bombastische verkrachting van mijn jeugd vond plaats in 1994, al beschouw ik de film vandaag de dag als een bizarre tijdscapsule voor de jaren negentig. De film is té bizar en komisch om serieus te nemen. Het blijft een guilty pleasure…

  • 0

We mogen weer LoL hebben!

“We mogen weer vrouw zijn!”, stond groot en schreeuwend op de kaft van een inwisselbaar vrouwentijdschrift wat in de lectuurwand van de Bruna stond. Ik woon in een klein dorp en hoewel we een eigen postkantoor hebben, is dat onder hetzelfde dak als onze Bruna. Voor wat voor reden dan…

  • 1

GC Replay – Week 21 2014

Het was weer een drukke week in de game industrie. Microsoft zegt dat ontwikkelaars alle vrijheid hebben om ook games te maken die niet voor Kinect zijn, maar blijft wel alle vertrouwen hebben in de sensor. Nintendo wint oude rechtszaken en hoopt nog steeds op een ‘Pokémon-momentje’. En Sony, die…

  • 0

GC Replay – Week 20 2014

Het was een drukke week in de industrie met opvallende (en minder opvallende) aankondigingen. Tom Clancy’s The Division werd verschoven, Far Cry 4 werd onthuld en het nieuwste Halo-deel kreeg eindelijk een naam. Maar was dit wel het belangrijkste nieuws? We vroegen het ook deze week weer aan onze redactie…

  • 0

GC Replay – Week 19 2014

Het zijn hectische weken geweest bij Pixel Vault: een nieuwe website en nieuwe redacteuren zorgen ervoor dat het team op volle toeren draait. Toch blijft zondag ook bij ons een rustdag en is dit weer het ideale moment om terug te kijken op de week. Deze week kijken Tristan, Tim…

  • 0

GC Replay – Week 16 2014

MMO-fans kunnen vanaf deze week hun hart weer ophalen, want Square-Enix gaat het voor een tweede keer proberen met Final Fantasy XIV en dat voor het eerst op de PlayStation 4. Maar dat was natuurlijk niet het enige dat gebeurde deze week. Zo werd de componist van Destiny plots ontslagen…

  • 0

GC Replay – Week 15 2014

Het is zondag en dat betekent dat de week alweer op zijn einde loopt, maar ook dat het bij ons op de redactie tijd is om terug te kijken op de afgelopen week. Al snel kwamen we tot de conclusie dat het niet een heel spannende week was, waarbij de…

  • 0

Indievelopment 2014

Indie game-ontwikkelaars in Nederland; dat zijn toch van die studenten die een vier jaar durende opleiding hebben gevolgd waarop ze hebben geleerd hoe ze met RPG-Maker om moeten gaan? De organisatie van het Indievelopment in Utrecht wil het tegendeel bewijzen en geeft elk jaar ambitieuze ontwikkelaars de kans om te…

  • 1

GC Replay – week 14 2014

Na de rumoerige week waarin Facebook het bedrijf achter de Oculus Rift kocht, lijkt de industrie weer een beetje tot rust te komen. Toch stond ook deze week de industrie niet stil: Phil Spencer werd het nieuwe hoofd van Microsoft’s Xbox-divisie, Peter Molyneux deed weer eens opvallende uitspraken en Breda…

  • 0

gamescom 2014 – De weg naar Keulen, deel 1

Het duurt nog ruim vier maanden, maar toch zijn we op de redactie van Pixel Vault al weer aan het aftellen naar ‘s werelds grootste gamingbeurs: de gamescom in Keulen. Ook dit jaar zijn we van plan om er weer bij te zijn en de eerste (figuurlijke) stappen zijn al…

  • 0
Pagina 58 van 60« Meest recente...10...575859...Minst recente »